رشت-هویت گیلان:مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت گیلان گفت:هرگونه تماس تلفنی تحت عنوان صدور کارت هوشمند بیمه سلامت کلاه برداری است.

به گزارش پایگاه خبری هویت گیلان؛محمداسدی با اشاره به شگردهای کاهبرداران مبنی برصدور کارت هوشمند بیمه سلامت افزود: برخی افراد و شرکت ها درکشور با سوء استفاده از نام وعنوان سازمان بیمه سلامت ایران، ازطریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعده های غیر واقعی به مردم و بعضاً در قبال دریافت مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت، اقدام به سودجویی می کنند .

 

وی تصریح کرد: بسیاری از این افراد با دادن وعده های غیر واقعی مانند، ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه ها و هزینه های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می شوند.

 

اسدی خاطرنشان کرد:با توجه به این که اطلاع رسانی زیادی در این خصوص صورت گرفته ،متاسفانه شاهد برخی از این موارد هستیم و باید این موضوع را به اطلاع شهروندان عزیز اعلام نمائیم که سازمان بیمه سلامت ایران هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی کند

 

وی گفت: هرگونه تماس در این راستا در خصوص بیمه پایه و یا مواردی از این قبیل که باعث تهدید همشهریان در خصوص بیمه پایه آنان یا ابطال دفاتر بیمه شدگان و مواردی از این قبل باشد ، کاملا کذب و جعلی می باشد و همشهریان عزیز حتما با شماره تلفن ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران تماس حاصل فرمائید و موضوع را اطلاع نمائید.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت گیلان درپایان یادآور شد:سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی به آدرس shekayat.ihio.gov.ir آماده دریافت شکایات بیمه شدگان می باشد و این عزیزان می توانند هرگونه شکایت را از طریق سامانه مذکور اطلاع رسانی نمایند .