رشت-هویت گیلان:دکتر سید علی طبائی از افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان شعبه گیلان خبر داد و گفت:طی یکسال اخیر تعداد مراکز طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و هم اکنون ۳۲۴ مرکز به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند .
رشت-هویت گیلان:سمانه عادلی راجیری
شرکت آتیه سازان حافظ تنها شرکت تخصصی در امر بیمه تکمیلی درمان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هویت گیلان ؛ دکتر سید علی طبائی مدیر شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان صبح امروز در نشست با رسانه های گروهی استان در رشت ضمن گرامیداست ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد:شرکت آتیه سازان حافظ زیرمجموعه بیمه سلامت ایران بوده و عمده سهام این شرکت مربوط به سازمان بیمه سلامت است.
وی ؛ شرکت آتیه سازان حافظ را تنها شرکت تخصصی در امر بیمه تکمیلی بیمه درمان کشور عنوان کرد و افزود:فلسفه تشکیل شرکت آتیه سازان تنظیم گری بازار بیمه تکمیلی درمان در سطح کشور است .
بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان آتیه سازان حافظ
مدیر شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان آتیه سازان حافظ هستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان حدود ۱۸ قرارداد با بیمه گذاران دارد ، تصریح کرد:عمده ترین قرارداد این شرکت در راستای ارائه خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی است.
اقدامات شاخص
طبائی در تشریح عملکرد شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان طی یکسال اخیر یادآور شد:طی یکسال اخیر اقدامات شاخصی در سطح استان صورت گرفته و در ارزیابی های کشوری جایگاه خوبی کسب کرده است.
کسب رتبه اول پرتفوی
وی کسب رتبه اول در سطح کشور به لحاظ افزایش پرتفوی استانی را از اقدامات شاخص آتیه سازان حافظ شعبه گیلان بیان کرد و افزود:پرتفوی میزان درآمد حاصله از محل درآمدها یا همان دریافت حق بیمه است که به تعداد قرادادها و حق بیمه ها وابسته می باشد.
افزایش مراکز طرف قرارداد
طبائی همچنین از افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان شعبه گیلان خبر داد و گفت:طی یکسال اخیر تعداد مراکز طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و هم اکنون ۳۲۴ مرکز به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند که این یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در استان بوده است.
وی با اشاره به افزایش دفاتر جهت تحویل اسناد بیمه شدگان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱ نمایندگی ، ۸ دفتر پیشخوان و ۲ کانون بیمه گذار برای پذیرش اسناد در سطح استان فعالیت دارند و بیمه شدگان می توانند جهت ارائه اسناد پزشکی به این مراکز مراجعه کنند.
برپایی میز خدمت
مدیر شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان برپایی میز خدمت و پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان را از دیگر اقدامات شاخص و مثبت در سطح استان بیان کرد و افزود:بیمه شدگان جهت بیان سوالات و مشکلات خود می توانند با شماره ۰۲۱۷۵۰۱۳ تماس حاصل نمایند همچنین باجه ای نیز در محل شعبه استان راه اندازی شده که پاسخگوی بیمه شدگانی است که بصورت حضوری مراجعه می کنند.
ارائه خدمات برخط در داروخانه ها
وی اذعان کرد:شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان به عنوان شعبه ای که ارائه دهنده پیشنهاداتی در موضوعات مختلف در سطح کشور است و به دنبال ارائه خدمات بیشتر به بیمه شدگان می باشد ، در این راستا ارائه خدمات برخط در داروخانه ها صورت می گیرد که در حال حاضر بیش از ۶۲ داروخانه در سطح استان این طرح را اجرایی می کنند .
تسویه مطالبات مراکز طرف قراداد
وی با اشاره به نظم بخشی در پرداخت های مطالبات مراکز طرف قرارداد تصریح کرد:کلیه مطالبات مراکز درمانی تا پایان سال ۱۴۰۳ تسویه شده است و مطالبات بیش از ۱۷ قراداد نیز تا فروردین تسویه شده که به لحاظ آماری مطالبات سررسید شده ای وجود ندارد.
کاهش ضریب خسارت
دکتر طبائی کاهش ضریب خسارت را یکی از شاخص های مهمی عنوان کرد که شرکت های بیمه تکمیلی با آن سنجیده می شوند و شرکت آتیه سازان حافظ شعبه گیلان در قرادادهای تامین اجتماعی و استانی توانسته ضریب خسارت را در استان کنترل و کاهش دهد.
اجرای طرح منزلت
وی از اجرای پایلوت طرح جدید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح منزلت برای بازنشستگان کشوری که عمدتا بدون سقف و با حداقل قیمت است طراحی و اجرا شده و هم اکنون در ۶ قرارداد جمعیتی ۴۶ هزار نفری را در استان پوشش می دهد.
راه اندازی اپلیکیشن موبایلی
دکتر طبائی با تاکید بر اینکه همه تلاش ها در راستای تسهیل کردن ارائه خدمات به بیمه شدگان است ، گفت:یکی از اقدامات موثر جهت کاهش مراجعات حضوری و تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان جهت ارسال اسناد پزشکی راه اندازی اپلیکیشن موبایلی آتیه سازان حافظ است که باجه ای جهت آموزش نصب و استفاده از این اپلیکیشن راه اندازی شده و بیمه شدگان با نصب و استفاده از این اپلیکیشن می توانند ارسال مدارک ، کنترل کسورات اعمال شده ، پیگیری پرداخت های صورت گرفته خود را بررسی کنند ، همچنین سرعت رسیدگی به اسناد و پرداخت خسارت های درمانی نیز از این طریق سریعتر صورت می گیرد.
وی یادآور شد: این اپلیکیشن متصل به بیمه سلامت و تامین اجتماعی است و موجبات کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان را فراهم می کند.
پرداخت به موقع حق بیمه
طبائی یکی چالش های شرکت آتیه سازان را عدم وصول به موقع حق بیمه از شرکت های بیمه ای عنوان کرد و گفت:عدم وصول به موقع حق بیمه موجب می شود خسارت بیمه شدگان و مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز به موقع انجام نشود.
وی خاطرنشان کرد:تاخیر بیش از ۴ ماه در وصول مطالبات از تامین اجتماعی بر پرداخت خسارات بیمه شدگان و مطالبات مراکز طرف قرارداد تاثیر گذار است که تلاش شده از منابع داخلی تا اندازه ای پوشش داده شود .
دکتر طبائی جهت ارائه خدمات بیشتر به جامعه هدف خواستار پرداخت به موقع حق بیمه از سوی شرکت های بیمه گذار به شرکت آتیه سازان حافط شد.
Friday, 22 August , 2025