رشت-هویت گیلان:پليس فتا استان در خصوص کلاهبرداري با ترفند بازي همستر به شهروندان هشدار داد.

به گزارش هویت گیلان ؛ هشدارهای پلیس فتا استان در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری با ترفند بازی همستر به شرح ذیل است.
 

۱-مراقب باشید ؛ نصب هر گونه بد افزار به منظور زیاد شدن سکه هایتان و یا باز کردن کارت های اینوایتیت در بازی همستر، از جمله ترفندهای سایبری هستند تا اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند.

۲-مراقب باشید؛ از جمله روش های کلاهبرداران سایبری بازی همستر اینکه ، “اطلاعات و رمز وَلِت رو بده تا برات پول های که درآوردی رو نقد کنم ”

۳-مراقب باشید؛ سایتها و شبکه های فیشینگ همیشه در صحنه و کمین شما هستند، از جمله ترفندهای آنها اینکه به شما پیشنهاد می دهند ” اطلاعات تلگرام و … رو برایشان بفرستی تا وارد اکانت تان شده و پول را برایتان نقد کند”

۴-مراقب باشید؛ هکرها در کمینند! بازی های رایانه ای از جمله همستر کامبت، بستر مناسبی برای هکرها جهت دسترسی به اطلاعات شخصی و حسابهای شخصی کاربران است.  

۵-مراقب باشید ؛ از دادن هرگونه اطلاعات بانکی و دیجیتالی از جمله رمز دوم، شماره cvv2 و… به افراد ناشناس و نامطمئن ، پرهیز نمایید.

۶-دست نگه دارید! دقت کنید که شما صرفاَ داخل بازی همستر سکه جمع می کنید و این خود ارز نیست.

۷-همستر بازان عزیز! مراقب باشید هنگام دریافت سکه در بازی همستر، اطلاعات خود را به راحتی در اختیار هر فرد یا کانالی قرار ندهید تا حسابتان خالی نگردد.

۸-کاربر گرامی بازی همستر! آیا می دانید اطلاعات شخصی شما از قبیل مدت زمان آنلاین شدن، دایره ارتباط شما با دوستان و آشنایان و حتی سبک زندگی شما و… در طول مدت بازی با همستر، مجانی در اختیار تلگرام قرار می گیرد؟!

۹-آیا می دانید! ساخت، عرضه و قیمت گذاری رمزارزها تحت نظارت هیچ مرجع رسمی و بین المللی نیست و به راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه وجود دارد؟!

۱۰-آیا می دانید! در کشور ما، معاملات رمزارزها، مانند رمز ارزهایی که در بازی همستر کامبت عرضه می گردد، مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نیستند و استفاده از آنها در مبادلات داخل کشور مجاز نمی باشد؟!

۱۱-آیا می دانید! انجام بازی های رایانه ای، مانند «همستر کامبت» آسیب های جدی بر سلامت روحی و جسمی کاربران وارد می سازد؟!

۱۲-مراقب ترفند مجرمان سایبری با عنوان خرید و فروش اکانت بازی همستر سایبری و یا روشهای افزایش سکه های بازی باشید!

۱۳-آیا می دانید! نرم افزارهایی که برای ارسال پول به شما ارسال می گردد، در واقع بدافزارهایی هستند برای دزدیدن اطلاعات بانکی و مالی شما؟!

۱۴-همستر بازان محترم، لطفاَ به «همستر» فقط به عنوان یک «بازی» نگاه کنید و دیگر هیچ!