رشت-هویت گیلان:با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و به مناسبت ۱۴ تیر گرامیداشت “روز قلم” ، خبرنگاران شهر رشت در قالب تور رشتگردی از خانه قديري، موزه باستان شناسی و عمارت کلاه فرنگی رشت بازدید به عمل آوردند.

رشت-هویت گیلان:سمانه عادلی راجیری

به گزارش خبرنگار هویت گیلان؛یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حاشیه بازدید خبرنگاران در قالب تور رشتگردی از خانه قدیری ، عمارت کلاه فرنگی و موزه باستان شناسی شهر رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طی یکسال گذشته ۹۰ تور رشتگردی بصورت رایگان برای اقشار مختلف برگزار شده ، علاوه بر این مسافران نیز در ایام مختلف سال از تور رشتگردی رایگان بهره مند و با مکان های تاریخی شهر رشت آشنا شدند.

وی با بیان اینکه چنین تور گردشگری در شهرهای استان های دیگر نیز برگزار می شود ، خاطرنشان کرد:نهادینه کردن تور رشتگردی بمنظور معرفی مکان های تاریخی ، فرهنگ ، هویت و … این شهر از اهداف برگزاری تورهای رایگان رشتگردی است.

رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد:علاوه بر معرفی فرهنگ و هویت شهر رشت ، برند سازی این شهر ، اشتغالزایی ، تقویت چرخه اقتصادی و … از اهداف برگزاری تورهای رایگان رشتگردی می باشد.

وی تاکید کرد:فرهنگ معرفی آثار ، بناها و هویت شهر رشت از طریق برگزاری تورهای رشتگردی میبایست نهادینه و حفظ شود و گسترش یابد.

محجوب از فعالیت سه خانه کارآفرینی در شهر رشت خبر داد و گفت:محصولاتی که در این خانه های کارآفرینی تولید می شوند فرهنگ و هویت شهر را به تصویر می کشند و می توانند به عنوان سوغات خریداری و هدیه شوند.

وی یادآور شد:حمایت از تولیدات خانه های کارآفرینی اشتغالزایی و جذب سرمایه را در شهر رشت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است ؛ خبرنگاران ضمن بازدید از خانه قدیری در سبزه میدان ، عمارت کلاه فرنگی در باغ محتشم و موزه باستان شناسی شهر رشت در خیابان طالقانی (بیستون) به ترتیب با فرهنگ و معماری ، رشتی دوزی و آثار باستانی به جامانده از دوران پارینه سنگی و دوران تاریخی پادشاهان ایرانی آشنا شدند.

همچنین در جریان این بازدید در خصوص تاریخچه شهر رشت ، علت نامگذاری آن ، تاسیس اولین داروخانه شبانه روزی و … توضیحاتی ارائه شد.