رشت-هویت گیلان:مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از میزبانی شهر رشت در شب عید غدیر از برنامه محفل خبر داد و گفت: برنامه محفل بواسطه ظرفیت قرآنی خوبی که در استان گیلان وجود دارد میهمان شهر رشت است و آنتن شبکه ۳ به ظرفیت های قرآنی این استان اختصاص می یابد.

رشت-خبرنگارهویت گیلان:سمانه عادلی راجیری

به گزارش خبرنگار هویت گیلان ؛ حجت الاسلام محمدعلی نحفی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان عصرشنبه در نشست خبری جشن بزرگ عید غدیر و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با رسانه های گروهی استان در خصوص رویکردهای این سازمان اظهار کرد:رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی با سه محور مردمی کردن تبلیغ دین ، نگاه تخصصی به عرصه تبلیغ دین و رویکرد تعاملی با دستگاه های فرهنگی و تشکل های مردمی دنبال می شود‌ تا پوشش و اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در سازمان تبلیعات اسلامی گیلان گفت:راه اندازی ادارات تبلیغات اسلامی در دو شهرستان خمام و ماسال ، راه اندازی قرارگاه نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین قرارگاه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از اقدامات انجام شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به انجام افکار سنجی در حوزه دین داری مختص حوزه استان خاطرنشان کرد:رصد فضای فرهنگی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد:راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی در همه موضوعات فرهنگی ، اجتماعی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات است که یکی از کارکردهای آن افکارسنجی در حوزه دین داری بوده است.

حجت الاسلام نجفی از تخصصی کردن فضای تبلیغ مبلغین در این سازمان خبر داد و گفت:مبلغین متناسب با استعدادها و نیاز جامعه در قالب کارگروه های تخصصی ساماندهی می شوند و در این راستا کارگروه تخصصی مبلغین کودک و نوجوان و همچنین فضای مجازی شکل گرفته است.

وی یادآور شد:آموزش و توان افزایی ائمه جماعات با تشکیل و برپایی کارگاه های آموزشی در قالب قرارگاه ملی مساجد صورت گرفته است .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برپایی جشن قرآنی با محوریت مفاهیم قرآن تصریح کرد:در استان گیلان حدود ۷۰۰ حافظ ۵ جز به بالا فعالیت می کنند‌.

نجفی با بیان اینکه استقبال مردم از طرح ملی زندگی با آیه ها در استان کم نظیر بوده است ، یادآور شد:حدود یکصد هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت کردند.

حجت الاسلام نجفی گفت:۴۵۰ مراسم ویژه بزرگداشت شهید جمهور نیز در سراسر گیلان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص اجرای طرح تبلیغی در سواحل گفت:بیش از ۴۰ روحانی در اجرای طرح تبلیغی سواحل فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به احیای مدرسه صدرا در استان و مورد استقبال قرار گرفتن این مدرسه از سوی مردم خاطرنشان کرد:دو مدرسه صدرا در رشت فعالیت می کند بیش از یکصد نفر متقاضی ثبت نام در مدرسه صدرا در استان در پایه هفتم متوسطه شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در تشریح برنامه های جشن امامت و ولایت در میدان شهدای ذهاب رشت خاطرنشان کرد:این برنامه ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۴ تیرماه سال جاری همزمان با شب عید غدیر در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود.

وی از میزبانی شهر رشت در شب عید غدیر از برنامه محفل خبر داد و گفت: برنامه محفل بواسطه ظرفیت قرآنی خوبی که در استان گیلان وجود دارد میهمان شهر رشت است و آنتن شبکه ۳ به ظرفیت های قرآنی این استان اختصاص می یابد.

نجفی گفت:این برنامه در راستای ظرفیت فرهنگی بالای استان گیلان و برگزاری دومین کنگره ۸ شهید استان در شهر رشت برگزار می شود.

وی در خصوص برگزاری چله خدمت و چله تبیین خاطرنشان کرد: تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و همچنین افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات در دو برنامه چله خدمت و چله تبیین از اهداف برگزاری این دو برنامه است و تعداد ۳۵۰ طلبه برادر و خواهر در سه عرصه خطابه، چهره به چهره و فضای مجازی در چله خدمت و چله تبیین فعالیت خواهند داشت.

وی یادآور شد:۷۴ خانه عالم در استان وجود دارد و ۳۰ خانه عالم دیگر در دست ساخت می باشد.

جشن عیدغدیر با حضور رشتوندان

یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست اظهار کرد:جشن باشکوه امامت و ولایت “غدیر” روز دوشنبه ۴ تیرماه سال جاری در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در شب عید غدیر شهر رشت میزبان برنامه محفل است ، خاطرنشان کرد:استان گیلان به دلیل دارا بودن ظرفیت های فرهنگی و قرآنی سومین استانی که میزبان برنامه محفل می باشد.

محجوب از جشن ۱۰ ساعته ویژه عید غدیر خم در رشت خبر داد و گفت:اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، اجرای موسیقی، اجرای طنز، برپایی جشنواره بازی‌های بومی و محلی و همچنین اجرای ویژه برنامه محفل تنها بخشی از برنامه‌های شب عید غدیر در رشت است.

وی یادآور شد: با مشارکت مردم و استقرار موکب داران رشتی، آمادگی برای پذیرایی از ۲۰ هزار شهروند گیلانی در همایش عید غدیر وجود دارد.