شفت-هویت گیلان:امسال در تقارن بهار طبیعت با ماه پربرکت رمضان ، طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی همزمان با سایر بقاع متبرکه استان در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) شفت نیز برگزار می شود.

به گزارش هویت گیلان ؛ محمد پورپیر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت در خصوص اجرای طرح های ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت گفت:این طرح ها از ۲۲ اسفندماه سال گذشته الی ۲۳ فروردین سال جاری در بقاع متبرکه استان از جمله بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) شفت در حال اجرا می باشد.

وی ؛ فضاسازی محیطی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات را از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت خاطرنشان کرد:به مناسبت ماه مبارک رمضان سفره های ساده افطاری در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) شفت برپا است که علاوه بر مردم روستا ، گردشگران نیز می توانند از برکات این سفره افطاری بهره مند شوند.

وی تصریح کرد:مراسم جزء خوانی قرآن نیز در این بقعه متبرکه برگزار می شود همچنین روحانی مستقر در بقعه نیز پاسخگوی شبهات دینی است.

پورپیر تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را فرصتی مناسب برای بهره مندی مردم و گردشگران از طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛روستای امامزاده ابراهیم (ع) از توابع بخش احمد سر گوراب شهرستان شفت در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۷ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

امامزاده ابراهیم (ع) یک امامزاده از نسل موسی کاظم است که مدفون در شهرستان شفت استان گیلان می‌باشد.

این امامزاده شهرت زیادی دارد، طوری که مردم آن را اباالفضل گیلان می‌نامند.