رشت-هویت گیلان: رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر روایتگری اتفاقات خاطرنشان کرد:ابزار هنر و رسانه مهم ترین ابزار برای تبیین است و موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر می شود.

به گزارش خبرنگار هویت گیلان از رشت ؛ حجت الاسلام رضا حاجتی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های های مساجد گیلان در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی و آموزشی “مثل چراغ” اظهار داشت:این رویداد با همت ستاد هماهنگی کانون‌های های مساجد گیلان در سه بخش دوره های آموزشی ، فراخوان جشنواره و کارگاه تولید محور برگزار می شود.

وی افزود:این رویداد فرهنگی در ۱۵ بخش آموزش خبرنگاری، عکاسی ، فیلمبرداری، طراحی گرافیک ، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه ، مجری گری و فن بیان ، موشن گرافی ، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین ، تولید محتوا با تلفن همراه برگزار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های های مساجد گیلان خاطرنشان کرد:آموزش دوره خبرنگاری برای عموم علاقه مندان به فضای خبر ، خبرنگاری و نگارش با حداقل سن ۱۶ سال آزاد است.

وی بیان کرد:در بخش آموزش تولید محتوا با تلفن همراه، هنرجویان با یادگیری سرفصل‌های عمومی و تخصصی کاربرد نرم افزارهای گرافیکی تلفن همراه را پشت سر می‌گذارند و به فرایند ساخت و تولید محتواهای رسانه‌ای می‌پردازند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به بخش‌های دیگر دوره‌های آموزشی رویداد مثل چراغ، اضافه کرد: در بخش طراحی گرافیک هر کسی از جمله یک برنامه نویس، یک مهندس معمار، یک طراح داخلی و یک خیاط می‌تواند مخاطب دوره گرافیک باشد.

حاجتی با بیان اینکه توانمندسازی افراد در بخش‌های مختلف اساس حرکت رویداد مثل چراغ است، گفت: در دوره تخصصی تدوین پروسه تصویری از یک فیلم ساده در شبکه‌های اجتماعی تا تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدئوها، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، همه و همه نیاز به تدوین دارند و همین نکته نشان از حجم وسیع بازار این تخصص دارد.

وی با اشاره به اینکه عکاسی و فیلم برداری تخصصی یکی از شغل‌های بسیار محبوب در دنیای حرفه‌ای است، افزود: بیشترین استفاده از این حرفه، عکاسی و تصویربرداری در فیلم‌های سینمایی، کلیپ‌های تبلیغاتی، محتواهای شبکه‌های اجتماعی و تولیدات فاخر است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه گامی مهم و مؤثر در راستای خلق کردن و نوشتن یک ایده و یا طرح است، گفت: موشن گرافیک را می‌توان هنر متحرک‌سازی گرافیک، متن و صدا نام برد و ترکیبی از مهارت‌های گرافیک، انیمیت، ویدئو، کارگردانی و البته خلاقیت، موشن گرافیک در واقع نوعی انیمیشن است.

حاجتی ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح رویداد فرهنگی و هنری “مثل چراغ” ، مساجد نقش محوری و اساسی ایفا می کنند ، تصریح کرد:امید است برای طرحی که شروع و رونمایی آن در مسجد است برکتی ایجاد شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مقوله جهاد تبیین یادآورشد:تبیین یک ضرورت و فرمان جهادی از سوی ولی فقیه است ، دشمنان به دنبال زمینی کردن بشر و حذف دین هستند انقلاب اسلامی در مقابله با این اهداف ، طرح و حرکتی دارد که باید تبیین شوند.

حجت الاسلام حاجتی تاکید کرد:انقلاب اسلامی نیازبه تبیین و روشنگری دارد و افرادی هم که سلاح تبیین دارند باید در راستای تبیین مواضع انقلاب اسلامی حرکت کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های های مساجد گیلان گفت:در عصر کنونی روایت کردن ، ابزار روایت و پیش قدم بودن در آن بسیار حایز اهمیت است همانگونه که حضرت زینب (س) در اوج مصائب به روایت گری در خصوص واقعه کربلا پرداخت که اگر این روایت گری به موقع صورت نمی گرفت ممکن بود دستخوش تغییرات شود.

وی با تاکید بر روایت گری اتفاقات خاطرنشان کرد:ابزار هنر و رسانه مهم ترین ابزار برای تبیین است و موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر می شود.

حجت الاسلام حاجتی هویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را انجام امورات در حوزه فرهنگ و هنر ، ایجاد جذابیت برای جوانان در مساجد و تربیت هنرمند مسجدی عنوان کرد و افزود:برنامه ریزی های صورت گرفته در اجرای طرح “مثل چراغ” در این راستا است.

وی تربیت نیروی انسانی را مهم دانست و گفت:تربیت نیروی انسانی ماهر ، آموزش دیده و مسجدی و استفاده از ظرفیت آنها از اهداف کانون‌های فرهنگی و هنری است.

وی تصریح کرد:حمایت و جهت دهی تولیدات هنری و رسانه ای انقلابی باید در موضوعاتی همچون امیدآفرینی ، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و … باشد و در اجرای طرح رویداد فرهنگی و هنری “مثل چراغ” آموزش ها باید موضوع محور بوده و تولیدات رویکرد انقلابی داشته باشند.

وی افزود:آموزش ها و تولیدات در اجرای این طرح میبایست در خصوص موضوعات قرآنی ، سبک زندگی ، هویت ملی ، مهدویت و … باشد.

  • نویسنده : رشت-هویت گیلان:سمانه عادلی راجیری