رشت-هویت گیلان:مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: باید تلاش شود اختصاص تسهیلات به کارخانجات شالیکوبی موجب افزایش روند واسطه گری در حوزه شالی و برنج و در نتیجه افزایش قیمت این محصول مهم در سبد غذایی مردم نشود.

به گزارش هویت گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، جلسه کارگروه رفع موانع و مشکلات اعتباری تعاونی ها با حضور سیاوش آقاجانی مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، رییس اتاق تعاون، معاون سازمان جهادکشاورزی، نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، مدیر تعاون اداره کل، نمایندگان بانک های کشاورزی و توسعه تعاون و مدیر عامل اتحادیه شالیکوبان استان در اداره کل برگزار شد.

در این جلسه آقاجانی بر ضرورت حمایت از تعاونیها ورفع موانع فعالیت پیش روی آنها با استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه های اجرایی تاکید و تصریح کرد: نقش اتحادیه تعاونی های شالیکوبان در فرآیند ایجاد زنجیره ارزش، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری در استحصال برنج مرغوب موثر است.

 وی هم چنین افزود: باید تلاش شود اختصاص تسهیلات به کارخانجات شالیکوبی موجب افزایش روند واسطه گری در حوزه شالی و برنج و در نتیجه افزایش قیمت این محصول مهم در سبد غذایی مردم نشود.

در ادامه جلسه هریک از حاضرین در خصوص روند تامین منابع مالی کارخانجات شالیکوبی عضو اتحادیه مذکور به منظور نوسازی ماشین آلات قدیمی آنان و راه اندازی واحد سورتینگ در کارخانجات جهت خارج شدن کارخانجات شالیکوبی از کارکرد فصلی به واحد فعال در طول سال تبادل نظر کردند.  

در پایان مقررشد: طبق برنامه مشخصی اقدامات لازم جهت حمایت از تعاونی های یاد شده انجام شود.