رشت-هویت گیلان:فرماندار رشت با اشاره به لزوم تقویت آمادگی ها و اصلاح نقاط ضعف برای ارائه بهترین واکنش در زمان وقوع بحران ها، گفت: میزان آمادگی و حضور پر رنگ دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم در بحران ها می باشد.

به گزارش هویت گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمید رضا امام پناهی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان که با هدف مرور آخرین هماهنگی های لازم در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس و نهایی نمودن برنامه‌های آماده‌سازی ماشین آلات در بحران‌های احتمالی بارندگی و برف پاییز و زمستان سال جاری برگزار‌گردید، گفت: بسیاری از سوانح و اتفاقات، به صورت ناگهانی و یا فصلی به وقوع می پیوندند که حفظ آمادگی و تمرین چگونگی حضور نیروهای عملیات امدادی در صحنه، از اهمیت بسزایی در مدیریت بحران برخوردار می باشد.

امام پناهی با اشاره به نقش حضور به موقع نیروهای امدادی و خدماتی و حذف تاخیر در واکنش به بحران ها در کاهش خسارات جانی و مالی، اظهار داشت: میزان آمادگی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در مواجهه با بحران ها، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم ‌می باشد.

وی افزود: تقویت آمادگی دستگاه ها و اصلاح نقاط ضعف باید در اولویت برنامه‌های متولیان امر قرار گیرد.

فرماندار رشت با تاکید بر نقش مدیریت واحد در بحران ها، سیل و بارش سنگین برف را از جمله خطرات محتمل در فصول پاییز و زمستان معرفی و بر لزوم آماده سازی و رفع نقص ماشین آلات سنگین و خودروهای کمک دار دستگاه ها و همچنین هماهنگی در بکارگیری استعداد بخش خصوصی تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اجرای طرح های موفقی مانند آموزش استفاده از کمربند در رانندگی، گفت: تجربه نشان داده که آموزش نکات ایمنی مانند نحوه رفتار و حفظ خونسردی در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان، می تواند به فرهنگی فراگیر در سطح جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: ضروری است تا دستگاه‌های مرتبط آخرین هماهنگی های لازم برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز هشتم آذر، در سطح مدارس شهرستان را انجام دهند.