رشت-هویت گیلان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:به دنبال نظام مند کردن و عادلانه سازی آگهی های مطبوعاتی هستیم تا برای رسانه های فعال ، مفید واقع شود.

رشت -هویت گیلان ؛ سمانه عادلی راجیری

به گزارش هویت گیلان ، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ظهر امروز در نشست با رسانه های گروهی استان که با حضور رییس سازمان بسیج رسانه استان و بمنظور بیان مشکلات خبرنگاران برگزار شد ، اظهار داشت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان تولیت امر فرهنگ و هنر از تمام سازمان هایی که در جغرافیای سرزمین فرهنگ و هنر سرمایه گذاری می کنند ، تقدیر می کند.

وی با اشاره به فعالیت سپاه در همه حوزه ها از جمله فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد:سپاه علاوه بر نقش مهم و استراتژیک در حوزه سیاسی و نظامی ، در تمام حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی به میدان آمده و کمک حال دولت ها شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه، فرهنگ مقوله ای فراسازمانی است و نمی توان برای آن از یک ارگان شرح وظایف خواست ، تصریح کرو:انتظار می رود همه سازمان ها در کنار وظایف ذاتی در حوزه فرهنگ نیز ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.

وی یادآورشد:ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ، سبک زندگی اسلامی و در مجموع حوزه های مختلف فرهنگ نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی نیز می باشد.

وی برگزاری جلسات مستمر را برای بررسی و پیگیری رسانه های استان مثبت عنوان کرد و گفت:این جلسات بصورت مستمر برگزار و موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران احصا و برای بنده ارسال شود تا تدابیر لازم برای رفع مشکلات اندیشیده شود‌.

وی در خصوص مسکن خبرنگاران اذعان داشت:مشکل مسکن خبرنگاران در حال پیگیری است و جلسه ای با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و خبرنگاران نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال نظام مند کردن و عادلانه سازی آگهی های مطبوعاتی هستیم ، خاطرنشان کرد:آگهی های مطبوعاتی باید بصورت نظام مند و عادلانه سازی باشد تا برای رسانه های فعال سودمند و مفید واقع شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:به سمت حرفه ای شدن در حوزه رسانه هستیم از آنجایی که استان گیلان به لحاظ کمیت و کیفیت رسانه و فرهنگ حرف برای گفتن دارد باید در حوزه اعطای خدمات ، رفاهیات خبرنگاران و … به سمت حرفه ای شدن پیش برویم.

وی یادآورشد:بانک اطلاعاتی خبرنگاران با پایش جدی در حال انجام است و برای رسانه های فعال امتیاز لحاظ می شود.

ثقتی ضمن تاکید بر مطالبه گری خبرنگاران گفت:رسانه ها اهرم های نظارتی و بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند باید بستر را برای انجام کارهای بزرگ فراهم کنند.

لازم به ذکر است خبرنگاران حاضر در این نشست به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند و قرار شد که این جلسات بصورت ماهانه برگزار و مشکلات مطرح شده و پیگیری آن ها رصد شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:به دنبال نظام مند کردن و عادلانه سازی آگهی های مطبوعاتی هستیم تا برای رسانه های فعال ، مفید واقع شود.