رشت-هویت گیلان:در دهه بدون پلاستیک (۱۲الی۲۱ تیر) ویژه برنامه آموزشی برای بانوان روستای بشمن برگزار شد.

به گزارش هویت گیلان به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، حدیث کلانتری رییس اداره نظارت و پایش تالاب انزلی گفت: در دومین روز از دهه بدون پلاستیک وبه همت کارشناس آموزش این اداره، یک ویژه برنامه آموزشی با موضوع آشنایی با خطرات انواع پسماند ها برای اکوسیستم هایی نظیر تالاب،  تفکیک آن ها از مبدا، بازیافت و فواید آن و…  در مسجد واقع در روستای بشمن با حضور ۴۰ نفر از بانوان این روستا برگزار شد.

وی افزود:  در این کارگاه آموزشی مطالبی در خصوص انواع پسماندها، تفکیک زباله های تر و خشک و خطرات ناشی از استفاده و رهاسازی پلاستیک در طبیعت و…  ارایه شد. 

کلانتری در ادامه گفت: با تغییر سبک زندگی و استفاده از راهکارهای کوچک اما مسئولانه می توان گامهای بلندی جهت حفظ محیط زیست برداشت.کمتر کردن و حتی حذف استفاده ازپلاستیک و ظروف یکبار مصرف با جایگزینی روشهای خلاقانه می تواند زمینه ساز زندگی سالم و با کیفیت باشد.   

دکتر کلانتری در پایان بیان داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی برای بانوان روستای بشمن در دهه بدون پلاستیک، ابتکاری جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش بخش تاثیرگذار جامعه بر فرهنگسازی یعنی مادران و همسران ذینفعان اصلی تالاب یعنی حاشیه نشینان تالاب است که می توانند نقش بسزایی در کمک به حفظ و ارتقا فرهنگ زیست محیطی   داشته باشد.