رشت-هویت گیلان:شهردار رشت گفت:هزینه های عمرانی و جاری از یکدیگر تفکیک شده و گرایش بودجه سال آتی، عمرانی است.

به گزارش هویت گیلان از رشت ؛ سید امیر حسین علوی شهردار رشت شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ، یکی از نقایص موجود در شهر رشت را آسفالت عنوان کرد و گفت:در برهه زمانی که پرداخت هزینه های جاری بزرگترین دغدغه شهرداری رشت بود آسفالت شهر رشت در اولویت کار بنده قرار گرفت و طی سه یا چهار ماه ۲۰ هزار تن آسفالت در نقاط مورد نیاز شهر پخش شد.

وی افزود:سنگ فرش محله پیرسرا در بافتی که صنایع دستی در آنجا عرضه می شود از نقاطی بود که که در بحث آسفالت در اولویت گذاشته شد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد:بودجه سنگ فرش بازآفرینی محلات طی سال آینده به پنج میلیارد تومان و سهمیه بودجه قیر نیز ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:سهمیه دریافت قیر دولتی نیز پیگیری و دو سهمیه جداگانه قیر برای آسفالت گرفته شد.

علوی با بیان اینکه ۸۰ درصد ماشین آلات سنگین شهرداری خراب بودند ، تصریح کرد:هم اکنون ۸۰ درصد این ماشین آلات سالم هستند و شهرداری به دوره ایده آل در حوزه ماشین آلات برگشته است.

وی با اشاره به تسریع افتتاح پروژه های عمرانی طی ۴ ماه گذشته اذعان داشت:پروژه های مهمی از قبیل ساختمان مرکز کنترل آتش نشانی ، ماشین امداد و نجات و کنترل هوایی آن ، باغ ژاپنی ، مزار شهدای گمنام پارک ملت ، پارک گیلانه، سرای نهاد توسعه محله در صفه سر و رصدخانه کوشیار گیلانی افتتاح شدند.

شهردار رشت در خصوص بازگشایی خیابان سعدی به سرگل یادآور شد:شهرداری به دنبال انجام کارهای زیر ساختی است لایحه بازگشایی خیابان به شورا ارایه شد ، مصوبه آن تصویب و کار شروع شده است ، اعتبارات از محل منابع داخلی تامین ، زمین های در مسیر طرح از سوی شهرداری خریداری می شود و زمین های حاشیه را سرمایه گذار میبایست ورود کند.

وی اتصال خیابان شریعتی به سعدی ، آغاز پروژه رینگ ۹۰ متری طی سال آینده را نیز از دیگر اقدامات زیرساختی شهرداری رشت عنوان کرد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه بودجه ای که برای سال آینده بسته شده عمرانی است ، اظهار داشت: دست کردن در جیب پرسنل کذب محض است با حفظ منافع پرسنلی کار عمرانی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به تفکیک هزینه های جاری و عمرانی خاطرنشان کرد:بیش از ۵۶ درصد بودجه تعریف شده برای شهرداری رشت بودجه عمرانی واقعی است و گرایش بودجه شهرداری رشت طی سال آتی عمرانی می باشد.

علوی با اشاره به روبرو شدنش با دو مرحله استیضاح از سوی اعضای شورا که حق آنها بوده است ، تصریح کرد:این اقدام اگرچه باعث وقتگیری و کاهش سرعت اقدامات شهرداری شد اما مانع کار کردن و دور شدن از هدف نشده است.

شهردار رشت در خصوص رشد حوزه درآمدی شهرداری گفت:شهرداری غیر از فروش ملک ، در حوزه درآمدی نیز از طریق کاهش هزینه های مازاد ، اخذ بخشش جریمه مالیاتی و وصول مطالبات از دستگاه های دولتی رشد خوبی داشته است.

علوی از کوچکی نژاد ، احمدی و آقازاده نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی جهت وصول مطالبات شهرداری از سایر دستگاه های اجرایی تشکر و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد:مدیریت شهرداری در کنار اتفاقات عمرانی ، در بخش فرهنگی و برندی که باید برای شهر ساخته شود نیز غفلت نکرده است.

شهردار رشت با اشاره به مورد استقبال قرار گرفتن فستیوال خوراک از سوی شهروندان خاطرنشان کرد:گرایش مدیریت شهری به حوزه مردمی و حضور در محلات جهت رفع و شناسایی مشکلات است و اینکه بیان می شود شهردار به دنبال کار انتخاباتی می باشد حاشیه سازی است در حالیکه حضور بنده و مدیران شهری در محلات از قبل با نامه به شورا اطلاع رسانی شده است.

وی حمایت شهرداری از رویدادهای ورزشی محلات و همچنین لایحه حمایتی تیم های شهرداری ، باشگاه های سپید رود ، داماش و … را تمرکزمدیریت شهری بر امور فرهنگی و ورزشی عنوان کرد.

وی در تشریح برنامه های استقبال از بهار از سوی شهرداری رشت خاطرنشان کرد:تمرکز شهرداری بر کاشت گونه های بومی و درختانی با عمر زیاد و زیبا است که در این راستا درختان بلند ۳ تا ۴ متری در بلوار شهید افتخاری و جاده تهران کاشته شده است.

شهردار رشت از آماده کردن اطلس جامع برای سرمایه گذاری و تعیین اولویت های سرمایه گذاری خبر داد و گفت:برای تالاب عینک دو مشاور در حوزه شهرسازی و پهنه آبی گرفته شده که با ارائه طرح و پیاده سازی شاهد تغییراتی در آن باشیم.

علوی با اشاره به اینکه برای رودخانه ها و فاضلاب های شهر رشت ردیف های اعتباری در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد:برای بازگشایی حاشیه رودخانه ها نیز از منابع داخلی استفاده می شود .

وی در خصوص پل های عابر پیاده شهر رشت خاطرنشان کرد:تعداد زیادی از این پل ها تعمیر و بازسازی شده اند برخی که دارای مشکل هستند به دلیل ایراداتی است که در قرارداد با پیمانکار وجود دارد و میبایست پیگیری شود تا طی سال آینده تعیین تکلیف شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه پسماند معضلی جدی است ، عنوان کرد: مشکلات ساختاری در شیوه اداره و سازماندهی کود آلی نیز وجود دارد ، شهرداری در تلاش برای رفع آن است تا ظرفیت هزار تنی کود آلی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ فعال شود.

وی با اشاره به راه اندازی زباله سوز در سراوان یادآور شد:بنا به دستور وزیر کشور سراوان میبایست بسته شود برای اجرای این دستور راه اندازی زباله سوز ضرورت دارد که نیازمند منابع دولتی کافی است و یا اینکه لندفیل کاملا بهداشتی باید تهیه شود.

شهردار رشت ضمن تشکر از پرسنل مجموعه شهرداری جهت انجام امور خاطرنشان کرد:امید است مدیریت شهری سازماندهی و هدایت بهتری را انجام دهد تا شاهد تحول ، رشد و پیشرفت بیشتر شهر و ملموس تر شدن بیشتر آن برای مردم باشیم.

وی یادآور شد:امید است بتوانیم در شان مردم به آنها خدمات ارائه دهیم.

 

  • نویسنده : رشت-هویت گیلان:سمانه عادلی راجیری