رشت-هویت گیلان:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: باید برای تولیدکنندگان حوزه های مشاغل خانگی،زندانیان، زنان سرپرست خانوار و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای که توان بازاریابی به صورت مجازی یا اجاره مغازه برای ارایه محصولات خود ندارند نمایشگاه دایمی ایجاد کرد.

به گزارش هویت گیلان نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، روز گذشته دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با حضور سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران، دیگر اعضای شورا و عزیزی عضو شورای اسلامی رشت به میزبانی اداره کل برگزار شد.

رییس شورای هماهنگی مدیران در این نشست با اشاره به مراجعات متعدد تولیدگان برای عرضه محصولات خود گفت: یکی از معضلات تولیدکنندگان حوزه های مشاغل خانگی،زندانیان، زنان سرپرست خانوار و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای و… نداشتن فضای مناسب برای عرضه محصولات است.

وی با بیان اینکه همه این افراد توانایی بازاریابی به صورت مجازی یا اجاره مغازه برای ارایه محصولات خود ندارند تاکید کرد: باید برای حمایت از اقشار اسیب پذیر و تولید کنندگان در حوزه مشاغل خانگی، نمایشگاه دایمی برای عرضه و فروش محصولات ایجاد شود.

سیاوش آقاجانی تصریح کرد: نتیجه این اقدام پایداری مشاغل و ایجاد مشاغل جدید است که ارزش هزینه کردن را دارد.

وی افزود: برای این افراد درصدد تشکیل انجمن صنفی نیز هستیم تا ساختار حقوقی داشته باشند و بهتر ساماندهی شوند.

سیاوش اقاجانی نقش شهرداری و بهره‎‌مندی از ظرفیت نمایندگان شورای اسلامی شهر را در تحقق این امر ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به دستور مقام عالی وزارت در خصوص نامگذاری میادین هر استان به نام کارآفرینی خواستار تعامل شورای اسلامی شهرستان رشت برای نامگذاری یک میدان که در حاشیه آن قابلیت برگزاری مراسمات و فعالیت های مرتبط با کارآفرینی وجود داشته باشد شد.

عزیزی نیز در این نشست ایجاد فضا برای برگزاری نمایشگاه و حمایت در فروش محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار، زندانیان و دیگر اقشار را در بهبود شرایط اجتماعی موثر دانست.

وی از پیگیری و رایزنی با دیگر نمایندگان شورای اسلامی شهرستان رشت برای ایجاد فضای مناسب برای این افراد خبر داد.

لازم به ذکر است: در این جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیت دستگاه های عضو شورای هماهنگی، هر یک از دستگاه ها لیستی از تولیدکنندگاه جامع هدف خود و نوع تولیدات آنها را برای دبیر خانه شورای هماهنگی مدیران ارسال تا پس از تکمیل بانک اطلاعاتی برای اطلاع کارکنان دستگاه های عضو ارسال شود.

همچنین مقررشد ضمن پیگیری برای اختصاص محل دایمی نمایشگاه؛ در کوتاه مدت ترتیبی اتخاذ شود تا با استفاده از ظرفیت ادارات دستگاه های عضو نسبت به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات برای جامعه هدف وزارت مردم اقدام شود.