رشت-هویت گیلان:مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران گیلان گفت:والدین شهدا و جانبازان بالای 25 درصد واکسن کرونا دریافت می کنند.

به گزارش هویت گیلان نقل از ایثار گیلان،عبدالله پاکاری در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، ضمن قدردانی ها و حمایت های دکتر محمدی در راستای پیشبرد ماموریت های بنیاد و تداوم رسیدگی به امور ایثارگران،اظهار کرد: استان گیلان با ۳۳ هزار ایثارگر،چهار درصد ایثارگران کشور را تحت پوشش دارد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار نفر از خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، مدافع حرم و منا تحت پوشش بنیاد استان قرار دارند، تصریح کرد: با تسری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به سایر گروه های ایثارگری و یکپارچه شدن خدمات، شاهد حجم قابل توجهی از مطالبات و افزایش ماموریت های سازمانی هستیم؛ این در حالی است که بنیاد گیلان تنها ۲۴۵ پست مصوب دارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کار اساسی بنیاد دانست و گفت: برنامه های فرهنگی خوبی طی سال های گذشته توسط بنیاد اجرایی شده، اما هنوز حق مطلب را ادا نکرده ایم، زیرا کاری که شهدا برای اسلام و انقلاب و کشور کردند، قابل جبران نمی باشد.

 

پاکاری، با اشاره به ارتقای وضعیت درمانی و معیشتی ایثارگران، عنوان کرد: با توجه به گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی، با افزایش میانگین سنی خانواده های شهدا و ایثارگران مواجه هستیم که همین مسئله مشکلات آنان را متنوع و متعدد کرده است لذا بدون همکاری سازمانی دستگاه ها و نهادها، به تنهایی قادر به حل مشکلات جامعه هدف بنیاد نیستیم.

 

وی در ادامه پرداخت پاداش پایان خدمت، بازنشستگی و ذخیره مرخصی معوق ایثارگران را یکی از چالش های مهم بنیاد از سال ۹۱ دانست و اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته مبلغ ۵۴ میلیارد تومان جهت تسویه حساب به ۸۰۳ ایثارگر پرداخت شد؛ همچنین کلیه بدهی های مراکز درمانی و آموزشی را پرداخت کردیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، از اجرای قوانین مسکوت مانده بنیاد در دوران مدیریت جدید خبر داد و عنوان کرد: توجه به معیشت، اشتغال و مسکن ایثارگران در قالب تفاهم نامه های کشوری در دست اقدام است. به زودی شاهد استخدام ۲۶۰ نفر از فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد خواهیم بود.

 

وی مهمترین هدف بنیاد را کسب رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر دانست که در نظام ارزیابی باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: اگرچه کرونا ماموریت های بنیاد را تحت تاثیر قرار داده، اما خدمات رسانی به ایثارگران متوقف نشده و ادامه دارد لذا کلیه جانبازان بالای ۵۰ درصد و همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند. به زودی جانبازان بالای ۲۵ درصد و والدین شهدا که اکثرا بالای ۷۰ سال سن دارند نیز واکسن دریافت خواهند کرد.

 

پاکاری، از برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در یکصدمین سالگرد شهادت ایشان خبر داد و بیان کرد: در حوزه جمع آوری آثار شهدا و مستندسازی خاطرات رزمندگان و تولید نماهنگ و چاپ کتاب و مصاحبه با خانواده های شاهد و ایثارگر اقدامات خوبی صورت گرفته و دو هزار مصاحبه با والدین شهدا انجام دادیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد شهدای استان وصیت نامه دارند، اضافه کرد: وصیت نامه های شهدا در قالب ۲۲ جلد منتشر خواهد شد و هر جلد حاوی ۱۰۰ وصیت نامه است. در حال حاضر دو جلد منتشر شده و تا پایان سال جاری جلد سوم را منتشر خواهیم کرد.

 

وی تابلوها و یادمان های شهدا در ورودی شهرهای استان را زیبنده این منطقه گردشگرپذیر ندانست و اظهار کرد: نیازمند تخصیص صد درصدی اعتبارات عمرانی در بخش مرمت گلزارهای شهدا هستیم.