رشت-هویت گیلان:عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ، توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم را راهکاری برای ایجاد درآمد پایدارشهری در شهر رشت عنوان کرد.

مهندس فرزاد کرمی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و مدیر عامل شرکت عمرانی بنادژگیل در گفتگو با پایگاه خبری هویت گیلان در رشت با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات شهری در همه محلات این شهراظهار داشت:شهرداری رشت فضایی را در اختیار مخابرات برای نصب دکل های آن اختصاص داده است اما متاسفانه شاهد اینترنت نسل چهارم در محلات بالای شهر و غیر آن در محلات کم برخوردارتر هستیم در حالیکه با توجه به وضعیت کرونایی و نیاز فرزندان این شهر به اینترنت جهت حضور در کلاس های آنلاین مجازی نیاز است که همه شهروندان از اینترنت مناسب برخوردار باشند.

 

وی افزود:در بحث جمع آوری زباله های خانوارها ، ایجاد فضای سبز و سایر خدمات شهری شایسته است که توزیع این خدمات در راستای رفاه حال شهروندان بصورت عادلانه باشد.

 

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد:اعضای شورای اسلامی شهر رشت از بدو ورود به صحن شورا میبایست برنامه ۴ ساله جهت توسعه پایدار شهر و توزیع عادلانه خدمات شهری داشته باشند و لازمه نیل به اهداف مذکور داشتن اتاق فکر و نقشه راه است.

 

مدیر عامل شرکت عمرانی بنادژ گیل با اشاره به توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم در شهر رشت تصریح کرد:گردشگری به لحاظ اقتصادی و فرهنگی صنعتی درآمدزا است که علاوه بر تقویت چرخه اقتصاد استان ، شناسایی بیشتر فرهنگ سرزمین گیل به سایر نقاط کشور، راهکاری برای ایجاد درآمد پایدارشهری می باشد.

 

وی با بیان اینکه شهر رشت شهر اولین ها است ، عنوان کرد:شهر رشت در حوزه صنعت گردشگری دارای پتانسیل های زیادی است که استفاده از این پتانسیل ها شهر را در وضعیت مطلوبی قرار می دهد.

 

مهندس کرمی ؛ وجود آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت ، وجود بقعه خواهر امام در این شهر ، وجود پارک هایی همچون مفاخر و محتشم ، وجود آب بندان ها و حتی رودخانه های زرجوب و گوهررود را در صورت پاکسازی از ظرفیت های این شهر بیان کرد که با جذب سرمایه گذار می توان علاوه بر توسعه صنعت گردشگری ، درآمد پایداری را برای شهر ایجاد کرد.

 

وی گفت:در احداث پیاده راه فرهنگی شهر رشت و میدان شهرداری اگرچه آنگونه که می بایست زیرساخت ها در نظر گرفته نشده و اجرای آن با اشکالاتی همراه است اما می توان با ارائه راهکارهایی منافع بازاریان را نیز تامین کرد.

 

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در خصوص مزایای احداث پیاده راه فرهنگی شهر رشت اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه های دوره ای برای هنرمندان شهر جهت ایجاد درآمدزایی و معرفی محصولات هنری ، اجرای موسیقی های محلی جهت حفظ هویت و اصالت مردم استان و … از جمله مزایای احداث پیاده راه فرهنگی و میدان شهرداری رشت است.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم شادی و نشاط را برای شهروندان فراهم کنیم ، تصریح کرد:بازسازی فضای شهری و ایجاد نشاط برای شهروندان از اقدامات مثبتی است که علاوه برایجاد شادابی و نشاط درشهروندان ، زمینه های مشارکت و اعتماد بیشتر آنها را در حوزه های مختلف مدیریت شهری فراهم می کند.

 

مهندس کرمی یادآورشد:سرمایه اصلی هر شهری ، شهروندان آن شهر هستند که باید با برنامه ریزی در اتاق فکر و بهره گیری از تجربیات متخصصان زمینه ارائه خدمات بهتر و بیشتری را برای آنها ایجاد کرد.

  • نویسنده : رشت//اختصاصی//سمانه عادلی راجیری