رشت-هویت گیلان:فرمانده ناوگان شمال گفت:دستاوردهای تجهیزاتی و تسلیحاتی ارزنده روز دنیا حاصل دسترنج خود باوری ارتش جمهوری اسلامی می باشد که علاوه بر ایجاد توان بازدارندگی دفاعی در مقابل تهدیدات بیگانگان در سیاست های بین المللی دولتمردان ایران اسلامی نیزنقش آفرینی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هویت گیلان؛ امیر دریادار دوم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری صبح امروز (یکشنبه ) در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش در رشت اظهار داشت: درایت و ژرف اندیشی امام راحل در نامگذاری ۲۹ فروردین با عنوان روز ارتش باعث دمیدن روح ایمان ، اعتقاد الهی در کالبد ارتش مردمی و دلسوز و ایجاد حیات دوباره آنها شد.

 

وی افزود: امروزیادآورسالروزاعتماد تاریخ ساز امام راحل به این نیروی غیوروغیرتمند بود که در هشت سال دفاع مقدس جانانه حماسه آفریدند.

 

فرمانده ناوگان شمال خاطرنشان کرد:ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایمان و اعتقادی راسخ با بهره گیری از توانمندی ها و مهارت و دانش متخصصین خود درعرصه سازندگی و با استفاده از دانش بومی فرزندان غیور این مرزو بوم همواره در ارتقای توانمندی خود کوشیده است و حاصل دسترنج خود باوریشان دستاوردهای تجهیزاتی و تسلیحاتی ارزنده روز دنیا است که در مقابل تهدیدات بیگانگان با ایجاد توان بازدارندگی دفاعی ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی تسلیحاتی و تجهیزاتی روز خود تاثیرگذار بوده و در سیاست های بین المللی دولتمردان ایران اسلامی نیز نقش آفرینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران آسایس ، امنیت و عزت را برای مردم کشوربه ارمغان آورده است ، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی همان مردان بی ادعایی که خالصانه در تمام رخدادها و حوادث طبیعی همچون سیل ، زلزله و بیماری های همه گیر با روحیه ایثار و از خود گذشتگی همواره مردم عزیز کشور را در گرفتاری ها یاری نموده اند.

 

امیردریادار طاهری یادآورشد:ارتش جمهوری اسلامی ایران با وحدت و تعامل و هم افزایی همه جانبه با دیگر نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران و نیروی انتظامی توانمند به عنوان ستون محکم نظام در راستای اعتلای فرهنگ ظلم ستیزی در مقابل زورگویی های متجاوزان همواره درخشیده اند.

 

وی گفت: شایسته است درچنین روزی مصادف با ۲۹ فروردین سال ۶۷ پاس بداریم رشادت مردی مردان عرصه دریا شهدای ناوشکن سهند ، سبلان و ناو موشک انداز جوشن که با دلیر مردی روبروی نیروهای متجاوز ناوگان نیروی دریایی آمریکا ایستادند وعظمت آفریدند ومی شود گفت آنچه آفریدند حماسه ای جاودان بود که امروزه در اذهان تمام نیروهای مسلح به یادگار مانده است .

  • نویسنده : رشت//سمانه عادلی راجیری