رشت-هویت گیلان:مراسم گرامیداشت سالروز درگذشت آرسن میناسیان خیر و نیکوکار بزرگ صبح امروز 14 فروردین ماه سالجاری بر سر مزار ایشان در مدرسه ارامنه رشت برگزار شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری هویت گیلان ، دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در این مراسم با اشاره به نوع دوستی ، خیر و نیکوکار بودن آرسن میناسیان اظهار داشت: ایشان به لحاظ معنوی و ارائه خدمت به مردم به اندازه ای با آنان آمیخته شده بود که دین و مذهبش برای مردم ملموس نبود و مردم شهر رشت همیشه نام او را به خیر و نیکی یاد می کنند.

 

وی در خصوص جایگاه اجتماعی آرسن میناسیان خاطرنشان کرد:ایشان در زمان حیات منشاء خیر برای مردم بودند ، تاسیس آسایشگاه سالمندان شهر رشت و راه اندازی داروخانه کارون با همکاری دکتر حکیم زاده و حمایت های آیت الله ضیابری و چینی چیان از تلاش های ایشان برای خدمت به مردم بوده است.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان تصریح کرد:خیراندیشی و نیکوکاری آرسن میناسیان به اندازه ای بود که آیت الله ضیابری از علمای دین اسلام ، در انجام امور خیر حامی همیشگی وی بوده اند بدون اینکه به دین و مذهب توجهی کنند.

 

وی یادآورشد:لازم است که نسل کنونی و نسل های بعدی بزرگان ، مفاخر ، مشاهیر ، خیرین و نیکوکاران را بشناسند زیرا که کمک های خیرین و نیکوکاران علاوه بر کمک های دولت می تواند تامین کننده رفاه و رفع مشکلات جامعه و مردم باشد.

 

دکتر نحوی نژاد از مردم فهیم شهر رشت برای قدرشناسی از آرسن میناسیان خیر و نیکوکار بزرگ نیز تشکر کرد.

 

محمد حسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت نیز گفت:کار خیر و نیکی همیشه به یادگار می ماند و اثرات آن سالها بعد نیز قابل مشاهده است .

 

وی خاطرنشان کرد:مردم گیلان قدرشناس تلاش ها و زحمات آرسن میناسیان هستند و هرگر نیکوکاری و انسانیت او را فراموش نخواهند کرد.

  • نویسنده : رشت-سمانه عادلی راجیری