رشت-هویت گیلان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت : فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیکی درمرز زمینی آستارا راه اندازی شد.

به گزارش هویت گیلان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان): غلامعلی نیک فهم در بازدید از استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه بار آستارا گفت: با تلاش های صورت گرفته از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی ، فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیک در راستای ایجاد سهولت برای ارائه نوبت دهی به رانندگان در پایانه بار آستارا راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ، ناوگان به محض ورود به پایانه بار از طریق سامانه پلاک خوان شناسایی و نوبت بر این اساس و طی صدور برگه بارکد الکترونیکی انجام می شود گفت : رانندگان می توانند از طریق سایت و اپلیکیشن به آدرسwww.borderpark.ir که به ۵ زبان خارجی طراحی شده است اطلاعات نوبت دهی خود را مشاهده و در دسترس عموم خواهد بود.

غلامعلی نیک فهم گفت: این طرح با استفاده از تمامی ظرفیت ها و شناسایی سه نقطه جهت هدایت کردن بار ترافیکی در شهرستان آستارا صورت گرفته است و امروز با عملیاتی شدن در پایانه بار ؛ در مدت ۷۲ ساعت دیگر دو نقطه باقی مانده نیز به این سامانه مجهز خواهند شد.

نیک فهم با اشاره به اینکه ، فاز دوم و پایانی این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل خواهد شد و با اجرای کامل آن تمامی فرایندها از ورود به پایانه بار و هدایت آن به سمت گمرک بصورت کاملا مکانیزه انجام خواهد شد ، افزود:اتمام برنامه ی زیرساختی داخل گمرک مثل راه اندازی ایکس ری نیز ، سبب کامل شدن چرخه ی نوبت دهی و فرایند سریع گمرکی و همچنین سبب کاهش مدت توقف کامیونها در داخل پارکینگها خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه ، یکی از دلایل مهم ایجاد صف های طولانی در این پایانه ، محدودیت پذیرش کامیون از سوی کشور آذربایجان است گفت: امیدواریم به زودی با پیگیریهای صورت گرفته در سطح کشوری این موضوع هم مرتفع شود.