رشت-هویت گیلان: رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان از انجام ۹ تا ۱۰ هزار ماموریت در هر ماه خبر داد.

به گزارش هویت گیلان به نقل از پایگاه خبری خط گیلان ؛ دکتر جمشید محمدی با اشاره به انجام ۱۰هزار ماموریت درماه گفت: اورژانس با بزرگترین سرمایه سازمانی و نیروی انسانی ارزشمند وخستگی ناپذیر خود با همه توان همواره پیشتاز در خدمت رسانی به مردم است.

بزرگترین سرمایه سازمانی
وی افزود : «امروزه روز» نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در سازمان ها ،ارگانها و دستگاههای مختلف و…محسوب می شود و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مجموعه همکاران می‌تواند نقش موثری در خدمت رسانی به مردم وپیشبرد اهداف سازمانی داشته باشد .

همراهی تیمی

وی اضافه کرد : تجربه نشان داده است که خروجی هر کار موفق نتیجه همراهی تیمی است اگر مدیری موفق است باید تیم در آن فرایند شریک و همراه باشند ، در ساختار اداری در یک مجموعه کاری اقتصادی، اجتماعی و یک مجموعه مدیریتی چیزی به نام من نداریم بلکه باید ما باشند و هر مدیری و هر فردی و ارشد یک سازمان اگر با نگاه من وارد کار شود توفیق چندانی نخواهد داشت بلکه با نگاه ما باید وارد عمل شد چون هر یک از ارکان مجموعه پرسنلی در فرایند خدمت رسانی به مردم نقش مهمی دارند اگر هر یک از آنان دچار آسیب شوند خروجی مطلوبی نخواهیم داشت.

رفع دغدغه‌های درون سازمانی
وی گفت: بنابر این اعتقاد دارم هر مدیر ارشد ابتدا باید نسبت به رفع دغدغه‌های درون سازمانی مجموعه همکاران و کارکنان بپردازد و اگر این اقدام انجام شود، عملکرد پرسنلی باعث اعتبار می شود و مهم تر از همه خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان افزود:در مورد پرسنل اورژانس نیز با همه توان تلاش می کنم که مزایای شغلی آنان به موقع پرداخت شود وبرای تحقق این مهم حوزه پشتیبانی باید شرایطی را فراهم کند که پرسنل عملیاتی تنها با دغدغه کار و عملیات نجات جان مردم باشند بنابر این دو حوزه پشتیبانی و عملیاتی همزمان باهم باید کار کنند تا مردم از اقدامات و عملکرد سازمان ابراز رضایت داشته باشند.

حفظ سرمایه بزرگ
وی تربیت نیروی انسانی را بسیار مهم خواند و افزود: خوشبختانه در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان پذیرش دانشجوی زن فوریت های پزشکی در مقطع کاردانی و کارشناسی را در دستور کار قرار داده است تا در آینده به عنوان پرسنل و کادر مورد نیاز خدمت رسانی کنند .

اورژانس بانوان در رشت
دکتر محمدی اضافه کرد :برای اولین باردر سالجاری در گیلان،اورژانس بانوان در رشت راه اندازی شد که در محدوده دسترسی آسان صرفاً برای ارائه خدمات به بانوان نقش بسیار مهمی دارد ودر تداوم این حرکت ایجاد پایگاه آموزشی بانوان پیشنهاد شده است و به حول و قوه الهی دومین پایگاه بانوان در رشت به عنوان پایگاه آموزشی اورژانس راه اندازی خواهد شد.

توانمندی وجوانی اورژانس گیلان
وی گفت:علاوه بر پایگاههای اورژانس امداد و نجات چند پایگاه آموزشی نیز در استان گیلان فعال هستند که به دانشجویان فوریت های پزشکی آموزش می دهند در طی سالهای اخیر با آموزش های لازم و جذب نیروی انسانی در رشته های پرستاری، تکنسین های اتاق عمل ،هوشبری و فوریت‌های پزشکی بدنه اورژانس گیلان به بدنه جوان و توانمند تبدیل شده است و برای توسعه آینده نیز درصدد جذب نیرو هستیم تا این توانمندی وجوانی اورژانس گیلان برای سال های آینده حفظ شود.

هزینه در اورژانس سرمایه گذاری است
وی افزود: هرچقدر برای اورژانس هزینه شود در اصل یک سرمایه گذاری است، اگر ۷۸ پایگاه اورژانس گیلان در سال فقط یک نفر را از مرگ نجات دهند کار بسیار ارزشمند انجام دادند وبه دلیل تعدد پایگاه ها امداد و نجات اورژانس و فوریت های پزشکی در استان گیلان خوشبختانه تاکنون در حین انتقال مجروحین و مصدومین فوتی چندانی نداشتیم مگر در موارد استثنا که به علت شدت تصادفات مصدومین تا قبل از رسیدن به مراکز درمانی جان خود را از دست بدهند که تعداد شان بسیار اندک است.

وحدت و همدلی
وی ایجاد وحدت و همدلی را رمز موفقیت خواند وگفت: ایجاد وحدت بین مجموعه پرسنلی و همکاران در هر سازمان نقش بسیار موثری دارد طی دو سالی که به عنوان مدیر بیمه سلامت حضور داشتم با همان پرسنل و با همان ظرفیت برای سیستم که در شرایط سخت اجرای طرح نسخه الکترونیک قرار داشت ،ابتدا فضای آرامش ایجاد کردیم که با همان ظرفیت بهترین خروجی حاصل شد .

وی افزو : حفظ حرمت افراد که مهمتر از مسائل مالی برای همکاران هست همواره باید مدنظر قرار گیرد در هر اداره یا سازمانی اگر همکار احساس کند که توسط مدیر یا بالا دستی دیده می شودو مورد توجه قرار می گیرد با انگیزه بیشتری فعالیت می کند .

نکته های مورد توجه
و ی در مورد نکته های مورد توجه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گفت:نکته پایانی اینکه به عنوان کسی که بیش از ۲۸ سال کار مدیریتی انجام دادم هیچ اعتقادی به زمان خروج از سازمان تحت مسئولیت به انتشار بروشور، کتابچه ،سی دی عملکرد خود ندارم، بلکه اعتقاد دارم که عملکرد هر کسی نزد افکار عمومی و نزد مجموعه همکاران و مردم روشن است و نیاز به کتابچه، دفترچه ،تصویرسازی و مستند سازی نیست به لحاظ سخت افزاری و تفکر مدیریتی آنچه برجای مانده است اگرتلاشهای مثبت وپیش برنده باشد برای همیشه پایدار ومانا و ماندگار است بنابراین اعتقادی ندارم که در جلسه تودیع و معارفه از عملکرد سخن بگویم واین را نمی پسندم .

توسعه امکانات اورژانس
وی در بخش پایانی از استانداری گیلان ، مدیریت بحران، مدیریت حوادث غیر مترقبه فرمانداریها، سازمان آتش نشانی، پلیس راهور نیروی انتظامی، هلال احمر ،کلانتری‌ها ،مسکن شهرسازی و مجموعه دیگر ادارات خواستار همراهی در توسعه امکانات اورژانس شد و افزود: با همه دستگاههای ذیربط همکاری تنگاتنگ وجود دارد ولی کار اورژانس با دیگر سازمانها یک تفاوت اساسی داردآنها در همه شرایط به مردم خدمت رسانی می کنند ،ولی اورژانس در بدترین شرایط به درد مردم رسیدگی می کند .

خیرین سلامت همراهی کنند
وی اضافه کرد : ذات کار ما این است که همیشه خدمت رسان مردم هستیم. اما به عنوان اورژانس انتظار داریم که خیرین سلامت وانسانهای خیر توجه بیشتری به اورژانس داشته باشند.

چون اورژانس زود بازده است و هر هموطن خیر می تواندبا اهدای یک دستگاه ضروری وحیاتی جان یک نفر را از مرگ نجات دهد ،با اهدای یک دستگاه آمبولانس خدمت بزرگی برای سالهای زیادی انجام م شود، یا با اختصاص مکان می توان پایگاه جدیدی ایجاد کرد و جان صدها نفر را در سال نجات داد.

کمک ها و همراهی های خیرین در بخش اورژانس در مقایسه با دیگر مراکز زود باز ده است وخیرین در کوتاه مدت می توانند اقدامات بزرگ خود یعنی نجات جان انسان را مشاهده کنند.