رشت-هویت گیلان:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تحت پوشش داشتن و بهره مندی 50 درصد جامعه از خدمات این مجموعه ، ضمن تاکید بر ضرورت انجام برنامه های تحولی در سازمان ، دقت ، زمانبندی مناسب و تبیین شاخص های استاندارد را از الزامات برشمرد .

به گزارش هویت گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، دکتر میرهاشم موسوی در وبینار بررسی مسائل بیمه‌ای که با حضور مدیران کل تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: “افزایش پوشش بیمه‌ای و اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی و بیمه دانشجویان از جمله طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی است و انتظار داریم که در سال آینده تعداد قابل توجهی از افراد واجد شرایط در قالب این طرح‌ها تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند. “

دکتر موسوی گفت: ” قطعاً مدیران سطوح مختلف تأمین اجتماعی نسبت به شرایط سازمان دغدغه دارند و در کنار تلاش برای ایفای تعهدات و امور جاری ، نسبت به آینده این سازمان نیز با توجه و حساسیت ویژه مسائل را پیگیری می‌کنند. برای توسعه خدمات و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش سازمان اقدامات متنوعی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم برنامه‌های تحولی از سال آینده به نتایج مورد نظر برسند.

وی افزود:برنامه‌های تحولی باید دقیق، دارای زمان‌بندی مناسب و شاخص‌های قابل ارزیابی باشد تا بتوانیم برنامه‌ها را در مسیر صحیح اجرا کنیم. در این مسیر تعامل مستقیم با استان‌ها و ارزیابی مشکلات و پیشنهادها بسیار اهمیت دارد.”

دکتر موسوی ااضافه کرد: “بیش از ۵۰ درصد از جامعه از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و دغدغه اصلی ما در پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش در شرایط سخت جنگ اقتصادی است. باید نتیجه اقدامات تحولی و تلاش مجموعه مدیران و همکاران در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شود و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین اجتماعی افزایش یابد. بوروکراسی اداری در بسیاری موارد توانایی ایجاد رضایتمندی را ندارد و حتی در مسیر خدمت‌رسانی نیز نارضایتی تولید می‌کند که این وضعیت باید اصلاح شود.

دکتر موسوی در پایان با اشاره به ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی گفت: “الکترونیکی شدن خدمات پیش‌نیاز و مقدمه رسیدن به تأمین اجتماعی هوشمند است. هوشمندسازی راهبرد مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی است و باید اقدامات لازم و تغییرات تشکیلاتی مورد نیاز را برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند با جدیت دنبال کنیم تا تسهیل‌گیری خدمات به عنوان یکی هدف مهم سازمانی محقق شود.”

گفتنی است در این جلسه که با هدف تقویت ارتباط مستقیم ستاد مرکزی با ادارات کل استانی برگزار شد؛ تعدادی از مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی با طرح نظرات و مشکلات خود در حوزه بیمه‌ای، به بیان دیدگاه‌ها و طرح پیشنهادهایی برای ارتقا وضعیت سازمان پرداختند.